En vårlig dag

Det var väldigt länge sedan jag skrev men jag gör ett försök.
I fredags hade jag och Robban bokat bord på Enoteca Maglia för att avnjuta Mannerström och Svantessons gästspel. De två kamperade ihop på Johanna ett tag på 80-talet och har väl egentligen inte arbetat ihop sen dess. Vi hade med två vänner och kvällen blev precis så trevlig som vi trodde. Maten var god och vinet också.
Efteråt åkte vi in till Göteborg för att frekventera några hak. Det blev inte bättre än att vi hamnade på Jamesons Pub. Det var där vi träffades 2001. Stället var då mitt stamlokus, jag hade gått där sedan starten 1993 och var som Jaffa (R.I.P) själv sa ”Jamesons äldsta stamgäst”. Det var så himla kul att se att Per var kvar i dörren och åtminstone en personal i baren, Johanna, kände jag igen.
Väl inne fick jag nästan en chock för det var helt omgjort. Ingenting av den gamla inredningen var kvar men detta nya var mycket fräscht. Vi stannade till 00.30 innan vi begav oss hemåt till lägenheten. Dagen efter, lördag, strök jag ur almanackan direkt och hoppade på söndagen direkt.
Idag var det lika fint väder som det varit den senaste tiden men graderna var lite mer humana. De var så humana att jag bestämde att vi skulle grilla middagen istället för att laga den i köket.
Det blev fläskkarré med halverad potatis och tomat. Till det en kall sås gjort på Creme Fraiche och en hel vitlök (10-12 klyftor).  Eb fin avslutning på helgen.
Nu väntar bara veckans höjdpunkt på TV, d.v.s Mästarnas Mästare, Partaj och Café Bärs!

Ha dé!

Kvällens middag Sonen ville hjälpa till. Han är en hejare i köket på hemkunskapen!